понеделник, 23 април 2012 г.

КУРСОВА РАБОТА по Интернет технологии в туризма Тема: Приложение на интернет технологиите в СПА туризма Съдържание 1.СПА туризъм 2 2. Приложение на информационните технологии в туризма 3 3. Приложение на информационните технологии в обект от СПА туризма 4 - Особености на курорта и обекта 4 - Приложение на интернет технологиите в обекта 5 4. Библиография 7 1.СПА туризъм Във време на забързано ежедневие, стрес, умора и липса на свободно време, всеки един от нас, все по-често си задава въпроса кои са истинските удовлствия от живота. Дали първата глътка ароматно черно кафе, сутрешната преса, чипса с бира пред телевизионния екран или поредния фреш-коктейл в задимения нощнен бар? За най-голямо щастие отговорът се появява в точния момент. А именно - СПА! Всички тези удоволствия и спа процедури, са най-новия и актуален метод за борба със стреса, връзка с природата и воденето на здравословен начин на живот на съвременния, модерен човек. В буквален превод от Sanus Per Aquam, СПА означава здраве чрез вода. Не случайно водата е основния източник на живот – от нея се заражда живота, тя е елексир, който ободрява, освежава, подмладява и лекува. Водата изчиства тялото от отрови, засилва притока на кислород, ускорява кръвообращението и не на последно място изчиства кожата и възвръща нейния блясък. От векове наред хората използват здравословните свойства на минералната, както и на морската вода. В това число, изключение не прави и България. Тя представлява един райски кът, богат на повече от 800 минерални извори, чието лековито въздействие е било усвоено още от траките, римляните и древните гърци. Сандански, Велинград, Хисаря, Девин, Кюстендил, Свети Константин и Елена, Поморие са само част от курортите, където силата на минералната вода, морската вода и лечебната кал се използват за лечение, профилактика, или просто отмора и релакс. Наред с хидротерапията, обаче, в СПА индустрията са се наложили и други полезни методи на лечение, свързани с термина уелнес (от английски език, "wellness" - здраве, благоденствие). Все по-застъпена става фитотерапията (лечение с билки и растения - мента , маточина, лайка, липа, лавандула), таласотерапията (лечение с водорасли и морски соли) и аромотерапията (лечението чрез ароматни вани, инхалации, етерични масла и лосиони, ароматизирани свещи и пръски свежест). Спа похватите, разбира се, неминуемо се смесват и допълват. Ако ще е вана – нека да е ароматна...или билкова. Ако ще е масаж – нека да е с водорасли, или воден (така наречения душ „Виши”, при който тялото се масажира от водни струи). Спа процедурите се редуват, а тялото и духа отпочиват и се подготвят за следващата доза удоволствие. Акцентите във всяко едно СПА изживяване са парната баня, сауната, ледената шокова терапия, масажа и солариума. Интересното е, че всяки един етап от това магическо преживяване има сякаш своята етническа принадлежност и води някъде далеч в историята на дадена националност и култура. Парната баня, наричана още турска баня (хамам) . Смята се, че разпускащите и лечебни свойства на парата са били усвоявани още по времето и на древните Гърци и Римляните. Оттам тръгва и понятието „Римска баня”. В най-общ смисъл парната баня представлява топла и влажна стая, с температура до 50 градуса и влажност на въздуха 100 %. Парната баня има мек и отпускащ ефект и множество лечебни качества както за кожата, така и за дихателните пътища. Тя е предпочитаният начин за релаксиране и отмора след активни спортни занимания. Друга въвеждаща спа процедура, с подобен ефект на парната баня е сеансът в сауната. Наричана е още Финландска сауна, защото възниква във Финландия и то по един доста любопитен начин. В миналото сауните представлявали подземните къщурки на Финландците, където те поставяли загрети камъни в огнището, хвърляли върху тях вода и така създавали изкуствено гореща пара, която ги топлела през студените Скандинавски нощи. Днес сауната представлява помещение, облицовано с дърво, най-често от липа, трепетлика, бор или кедър, което се загрява до около 100 градуса. Подгряването на сауната става чрез електрически печки на дърва, в които се съхраняват специали вулканични камъни. По време на сеансите вулканичните камъни в печката се заливат с вода и по този начин се регулира влажността на въздуха. При добавяне на аромати и етерични вещества във водата, престоя в сауната се превръща в една приятна, аромато-терапевтична и топлинна спа процедура. Задължително условие, обаче, след всяка една парна баня или сауна е охлаждането, или така наречената ледена шокова терапия. Навремето тя се е осъществявала от Финландците чрез потапяне на тялото в леденостудените езера. Днес съществуват ледени душове (наричани Шотландски контрастни душове), ведра с ледена вода за шоково поливане, зали с кладенци за лед, където специални ледени генератори разпръскват искрящите кубчета лед, освежаващи тялото след сауна. Традициите, а и опита на професионалистите в спа сферата показват, че охлаждащите процедури зареждат организма с невероятен прилив на енергия и го подготвят за следващите спа процедури. Несъмнено едно от най-големите изкушeния в модерните спа центрове и хотели е масажът. Благодарение на масажа, кожата става по-мека и еластична, подобрява се кръвообращението и се балансират енергийните системи в организма. Не на последно място, разбира се, масажите действат положително и успокояващо на нервната система. Едни от най-популярните и предлагани такива са масажите с мед, шоколад, водорасли, или с етерични масла, както и екзотичните масажи с бамбук, плодовите масажи и терапията с горещи вулканични камъни. Разбира се, всеки един спа център може да предлага различни разновидности и дори масажи според индивидуалното желание на клиента: с различни аромати и съставки. Може би за едни масажът с кафе или маската за тяло с морска кал е странна, но за други това е равносилно на максимум доза енергия, която дава сила и настроение за целия ден. 2.Приложение на интернет технологиите в туризма Широкото използване на интернет технологиите се утвърди като една от най-важните задачи на туристическия бизнес и ключов фактор за неговото проспериране. Създаването на мощни компютризирани информационни системи за настаняване, транспорт, екскурзионен, културен, оздравителен, селски, бизнес или екотуризъм, които са свързани с глобалната мрежа Интернет, се превръща в актуална задача за дейността на туристическите фирми. Еволюционните процеси към информационното общество и инвазията на Интернет в човешката дейност налага нови форми на маркетинг в туристичекия бизнес, които генерират електронен турисически пазар. Развитието на туризма и информационното общестество са приоритетни области за националната ни икономика и са заложени в нейната стратегия. Той е динамичен отрасъл, който търси нови форми за представяне на туристическите продукти и услути на потенциалните клиенти. Съвременният потребител на туристическа информация иска не само да се запознае подробно с нея, но и активно да участва във формирането на богатата информационна среда. Традиционните средства за масова информация- телевизия, радио и печатни издания- не винаги могат да осигурят достатъчна оперативност и гъвкавост при нейното представяне.Още повече, че туристическият бизнес се характеризира с голяма информационна наситеност. Туристическите продукти и услуги не могат да бъдат изложени и разгледани в магазина, както е с останалите потребителкси стоки. Ето защо успехът на тяхната реализация почти изцяло зависи от начина им на представяне, описание и от използваните за тази цел информационни и комуникационни технологии. В този смисъл информацията е свързващото звено между производитлите и потребителите на туристически стоки и услуги и пълноценното взаимодействие помежду им може да се осигури в резултат на приложението на съвременните информационни технологии и Интернет. Само чрез тях може да се осъществи обратна връзка с клиентите, за да получат те необходимата информация и оператвно и систематично да се реагира на техните потребности. Без приложението на тези технологии не може да се осигури високо ниво на обслужване в хотелите, ресторантите и пътуването на туристите. Чрез тях се управляват резервациите, отчита се броят на посетителите, разпределението им по стаите, доставянето на продуктите, приготвянето на храната и т.н. Освен това интернет технологиите допринасят за разширяване на продуктовата гама на туристическите фирми и за увеличаване на пазарния им дял. Интернет развива гъвкавостта при избора и представянето на туристическите продукти и услуги. Електронните услуги в туристическия бизнес могат да се обособят в три основни групи: Информационн услуги (представящи информация за дестинациите, хотелите, транспорта и др.); Комунационни услуги (електронна поща, ICQ, дискусионни форуми); Транзакционни услуги (резервации, заявки, продажби и плащания). Тези услуги са най-бързи и достъпни чрез Интернет както от служебните компютри на работното място, така и от домашните или клубните компютри. 3.Приложение на интернет технологиите в обект от СПА туризма - Особености на курорта и обекта: Курортът Вършец се намира на 18 км от Берковица и на около 100 км от столицата София. Вършец е един от балнеолечебните центрове с голяма популярност и значение в Североизточна България. Закътан е в малка котловина, оградена на юг от главното Старопланинско било и на изток от врачански Балкан. Термалните води на извора са с температура между 32.6 и 36.4 градуса Целзий и се използват за лечение на ревматични, сърдечносъдови, стомашно-чревни, и нервни заболявания. Курортът разполага със специализирани санаториуми, почивни бази и вили. Транспортът до курорта се осъществява по редовна автобусна линия от Берковица. Вършец е изходен пункт за маркирани туристически маршрути във Врачански Балкан, до хижа Пършевица. История: Той е един от най-големите балнеоклиматични курорти в България, с минерални извори, ползвани още от римско време. Историята на града започва в далечното минало. При оран е била намерена ръчна мелница навярно от времето на траките. Топлата минерална вода била използвана от римляните. Останките от римските калета над Вършец и Озирово, старите рудници край Белите речки, много монети и съкровища, намерина край курорта, разкриват само малка част от едно може би вълнуващо минало без романтиката на запазени величествени развалини и легенди. Тракийското момче бог - Телесфор, чиято уникална бронзова скулптура от 2 век пр. Хр. е открита по тези места, днес е символ на града. Миналото на града тръгва от късната античност под името "Медека". Най-старият запазен писмен документ за съществуването му датира от 6 век във Византийски хроники. В турски документи от 16 век Вършец съществува под името Виришниче. Интересни факти: 1850 г. се смята за рождена дата на курорта Вършец, когато е излекуван с минерална вода вършечанина Димитър Лучков и е възобновена славата на минералната вода. Първата баня в селището, построена през 1910 г., се оказала тясна за прииждащите болни и през 1930 г. е вдигната втора, по-голяма, която е в античен стил. Построено е и прочутото Банско казино, което е било първото в България. През 1950 Вършец е обявен за национален курорт. Курорта е разположен на 380 м. надморска височина върху огромен гранитнодиоритен масив, съхраняващ неизчерпимо количество топла минерална вода. Високите планински вериги го предпазват от студените ветрове и колебание на температурите и правят въздуха приятен и свеж. Вършец е чудесен кът за отмора, съчетал здравословен умерено-континентален климат с лековита минерална вода. Лятото е прохладно, а зимите меки и безветрени, дните ясни и слънчеви. Сто хиляди декара са естествените широколистни гори в общината. Градът е известен като един от най-зелените и екологически чисти в страната. Балнеологични ресурси: Минералната вода (хидрокарбонатно-сулфатнонатриева) от шестте извора и сондажи, със средна темперетура 37 оС е бистра, безцветна и с приятни питейно вкусови качества. По състов тя има свои аналози в Арженнтина, Еквадор и Индия. Благоприятна и естествена темперетура, ценни химични съставки, алкална реакция и слаба минерализация обославят високия й полезен ефект. Тук се лекуват заболявания на нервната система, на сърцето и кравоносните съдове, на опорно - двигателния апарат, на жлезите с вътрешна секреция и др. Особено благоприятно е въздействието на курорта върху неврозите - болестите на нашето време. Зеленият венец на Балкана, боровият парк, ароматът на хилядите рози, прохладата на въздуха, меката зеленина на тревните площи успокояват нервната система, премахват умората и барзо възстановяват нормалното кръвно налягане. Спа Хотел Медикус предлага 27 апартамента, с възможност за ползване на допълнителни легла и 6 двойни стаи. Луксозно изпълнение, комфорт и уникален стил целят да задоволят и най-взискателните ни гости. Хотелът предлага младоженски апартамент с романтично джакузи или бизнес апартамент, с помещение за работни срещи. Спа център: СПА хотел „Медикус” е чудесно място за пълна почивка и отдих за цялото семейство. В стаята за анимация професионалисти се грижат за деца на почиващите докато те релаксират. В хотела хората могат да се насладят на многобройните СПА процедури и терапии за лице и тяло, които се предлагат, а по желание може да бъде изготвена индивидуална програма за постигане на максимални резултати. Предлагаме се програми за влюбени, специална Вип зона с романтично джакузи и две масажни места. Тангенторни вани за хидро масаж, хромо и аромо терапия. Изключително привлекателна е Уелнес зоната, там нашите клиенти ползват безплатно басейн с минерална вода, джакузи, парна баня, инфра червена сауна, релакс зона със затоплящи се легла и приключенски душ, място където всеки може да се отпусне и да забрави стреса от напрегнатото си ежедневие. 4.Приложение на Интернет технологиите в обекта: Интернет технологиите са широко застъпени най-вече в официалният сайт на хотела http://www.spahotelmedicus.com/ от там всеки може да се запознае с информация за курорта, за самият хотел, услугите които предлага, може да се направи резервация като се изпрати е-майл до туристическата агенция, която работи с обекта, но резервации могат да се правят и чрез телефона. В самият сайт има богата снимкова галерия, в която могат да се видят стаите, тяхното оборудване, ресторантът, местата за почивка, релакс и масаж, басейнът, сауната, джакузито. - В раздел настаняване и галерия могат да се открият информация за: Обща информация за СПА хотел Медикус, Помещения за настаняване, Възможностите за спорт и релакс, Баровете и ресторантите в хотела, Конферентните зали. - В раздел цени изцяло има информация за цените на всички услуги предлагани в хотела, пакетните цени и ВИП цените за романтичен уикенд. - Разделът за който обръща специално внимание на самият курорт се казва ЗА Вършец. Това е за всички, които искат да научат повече за курорта, за минералните извори, за самата история на населеното място, за забележителностите около Вършец. - Раздел СПА център сайтът предлага на своите посетители пълната информация за това какво може да се открие в Уелнес зоната. - И отделът СПА процедури е оставен за най-важното и то е, точно за това за което са в сайта посетителите му, а именно да се запознаят с процедурите който се предлагат в СПА хотел Медикус. Библиография: Българско сдружение за балнеология и СПА-туризъм, В: http://www.bgspa.org/ СПА терапията, В: http://www.visitbulgaria.net/bg/pages/spa_and_wellness.html Вършец, В: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8A%D1%80%D1%88%D0%B5%D1%86 Спа хотел Медикус – Вършец, В: http://www.spahotelmedicus.com/

Няма коментари:

Публикуване на коментар